Färgglad kollektion från Collage Press

Yummy! Den heter "Sweet Shoppe" och ligger numera högt på min favvo-lista! Kolla här så läckra!


Jag har använt cardstock från Bazill och mönstrade papper Chocoholic (rosa baksidan), Fruity Twists (fram- och baksida) och Sugar on top (fram- och baksida). Alla dem är från Collage Press Sweet Shoppe. Vackra Prima Damsels blommor passade perfekt till! Under dem har jag lite brun pärlsfloss. Den fina spetsen kommer från Prima.


På det oranga pappret har jag printat ut ett blommönster som jag sedan på vissa ställen fyllde i med Distress Stickles - Worn Lipstick. Gröna filtbokstäver kommer från American Crafts och heter PlayRoom. Jag har själv lagt till vita foambokstäver som heter Subway och också kommer från American Crafts. Förutom det har jag lagt till två rosa minibrads, mörkbrun fluid chalk och en brun penna.


Fjärilarna har jag gjort själv. Här kommer en liten snabb tutorial på hur du också kan göra dem.
Du behöver bild på en fjäril som du vill ha, OH-blad, skrivare som klarar av OH-blad, sax, stickles och gelly roll penna.
Jag har googlat på "butterfly tattoo" och på så sätt hittat flera fina varianter. När du har din bild är det busenkelt!

Skriv ut fjärilar på ett OH-blad. Jag föredarar att skriva ut ett par olika storlekar.
Klipp ut dem.
Dekorera med penna och stickles. Här har jag använt vit gelly roll penna och Worn Lipstick stickles.
Låt torka och böj sedan upp fjärilens vingar för att få lite mer 3D-känsla. OH-blad är rätt kraftiga och tål att vikas.
Voilà! Jag sa ju att det var enkelt!

Här kan ni se en annan variant som jag nyligen har gjort.

Hoppas att jag har lyckats inspirera några av er! Själv börjar jag bli lite ledsen för att mina vackra Collage Press papper börjar ta slut... Vill ha meeeer! Så himla underbara! Dem och dekorationerna hittar du så klart i shoppen!

Kram från mig!

//Alex

Kommentarer
Postat av: anna76

Men åh, vad snyggt! Underbara karamellfärger som passar jättebra nu på sommaren (ja, på vintern med förstås) :-)

2009-06-17 @ 15:45:34
URL: http://annaskort.blogg.se/
Postat av: Carin

Håh! Vilken färgkick! :D Underbar LO! Och dina söta fjärilar gör ju susen! Och såklart den söta fotomodellen! ;) Kram!

2009-06-18 @ 10:18:58
URL: http://sprallokort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0