DT-debut med läckra Collage Press

Hej på er! Då var det dags för mig att debutera som Brunkullans stolta DT! ;-)

Jag fick mitt första DT-paket redan igår! Det var fullproppat med - håll i er - nya läckra Collage Press papper och dekorationer som Carin så perfekt hade matchat ihop! Jag kunde inte hålla mig utan satte mig vid pysselbordet så fort min dotter hade somnat. Det här är vad som blev till:


Jag har använt underbara papper ur serien Knave of Hearts. Blev lite skraj när jag först såg dem, för jag brukar inte scrappa i så här murriga färger. Men oj så överraskad jag blev! Det gick ju hur bra som helst! Och ja, jag är numera kär i Collage Press! Tack Carin för att du har utmanat mig! ;-) 

Jag har svart cardstock som bakgrund. Det ljusa pappret och det röda med texten "My favorite guy" satt egentligen ihop men jag har varit i farten med saxen. Pappret heter Knave of Hearts. Remsan längst ner har jag klippt ut från baksidan på pappret Witty. Från samma papper klippte jag ut lilla cirkeln med texten "Reserved" på. Pilarna som pekar på min favorite guy, har jag klippt ut från pappret Charming. I paketet fick jag även ett ark med journaling-rutor från samma serie. Av en sån ruta gjorde jag ramen jag har på fotot. En bit av det jag skurit bort har jag bakom fotot för journaling. Två små skruvliknande brads har jag lagt till själv.



Carin har även utmanat mig med massa blommor! :-) Här är en närbild på några av dem. Det var första gången jag fick med en miniros! Oj så söta dem är!!! Ett smalt svart band har jag snörat runt ramen och knutit i en liten rosett.



Jag fick även med underbara knappar! En av dem fick plats på den här layouten. Samma svarta band lät jag hänga fritt från knappen.



Utöver allt ovan så har jag även försökt smutsa ner layouten med fluid chalk. Jag har använt ett vaxduksliknande bordstablett som mask för att skapa blommönster. Ni har säkert också nåt hemma som kan funka lika bra! Annars så kan man använda nån stämpel som man tycker är fin.

Om ni blev inspirerade och vill också skapa med vackra Collage Press - Knave of Hearts papper, kika in i shoppen!

Ha det bra så hörs vi snart igen!

//Alex

Kommentarer
Postat av: Kattta

Supersnyggt! :)

Hejja hejja!

Visst är det härliga papper? Älskar alla pappren från Collage Press, har dem under kudden.

2009-06-13 @ 19:58:05
URL: http://kattapysslar.blogspot.com
Postat av: Muffin

Mums! Så fiiiint! :)

2009-06-14 @ 09:11:41
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Tettiz

SVÅRT snyggt, Alex!!!!! :D



UNDERBARA papper, måste nog kika lite närmre på dem... hehe

2009-06-14 @ 20:29:13
URL: http://tettiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0