Fotoförvaring

Hej på er allihopa!

Hoppas solen lyser lika trevligt på er som den gör på mig, ÄNTLIGEN efter allt regn som varit sista tiden.
I och för sig blir det ju trevlig pysseltid, men ändå :)

Tänkte visa en Fotoförvaring jag knåpade ihop för ett tag sedan. Jag åker gärna på pysselträffar, stora som små.
En sak som är ganska irriterande när det är dax att packa, är alla lådor med osorterade foton. Jag vet aldrig vilka foton som är i vilken låda och oftast inte vilka jag har över huvudtaget... Eftersom jag är osäker på vilka foton jag har så vet jag inte heller vilka jag ska prioritera att packa med.

Därför gjorde jag mig en "Fotobok" speciellt för att ta med på träffar. Storleken är A5.




Jag har använt mig av papper från underbara Rouge de Garance - Adele och från Paper Trunk .
Eftersom den ska kuska runt i pysselträffs packning så valde jag att inte dekorera den med något utstickande som ändå bara kommer att lossna eller gå sönder. Men jag tycker inte att det gör någonting, Rouge de Garances papper är så färgglada och mönstrade ändå.

Innuti satte jag 7 stora kuvert med öppningen mot framsidan för att det ska vara lätt att bläddra bland fotona. Jag behöver inte så många kuvert, min tanke är att dela in fotona i några få kategorier därmed kommer det att bli ganska tjocka buntar ändå. På kuverten har jag klistrat fast utstansade rubriker, som tex "familjen". Sedan har jag bla ett kuvert för "bom" och ett för sonens ettårsalbum.





Nu ska jag ut i solen och samla energi för maratonpysslande i natt.

Kram på er!
/Kattta

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken underbart fin fotoförvaring! Blev så inspirerad att göra en själv! Tack för tipset!

2009-08-04 @ 20:21:42
Postat av: Maria B

Vilken toppenbra och fin fotoförvaring! Synd att jag inte har en BIA känner jag nu....

/Maria

2009-08-06 @ 13:29:18
Postat av: Alex

Vilken fantastisk idé!!! ♥

2009-08-06 @ 21:16:29
URL: http://alexkrypin.blogspot.com
Postat av: Mallalina

Superfin Katta!! Blir så sugen att göra en liknande själv.//Malin B

2009-08-07 @ 10:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0