Maja Design och mina första DT alster

Mitt första DT-paket innehöll verkligen en utmaning.
Lotta plockade med berått mod ihop produkter (med mig glatt påhejjandes i bakgrunden...) 
som hon visste att jag troligen inte skulle välja själv.
Ni som känner till Maja Designs kollektioner vet att dessa är otroligt ljuva och romantiska. Vääääldigt fina att titta på och slinker gärna ner i handlingskorgen, men för mig är de lite svåra. Jag är ju inte så värst romantisk av mig :)

Jag fick med mig papper från nya kollektionen "Ulrika",  milda nyanser av gulorange, grön  och brun.
väldigt lämpliga till mig som fastnar för skrikiga starka färger i vanliga fall. Jag fick även en flaska av den nya superhäftiga Glimmer misten: Bronze. Den visade sig passa som handen i handsken till pappren.
Jag visste genast vilket foto jag skulle scrappa, mitt eget BB-foto från 70-talet.
Men i slutändan blev det ett med min son, så som det oftast slutar *ehum*

Jag blev blixtförälskad i Glimmermisten, just Bronze är så lättanvänd. Vätskan är ofärgad och glittret ger mest en känsla av lite guldigt ängla damm, i alla fall på de papper och dekorationer jag testat på. Mina första försök gick dock inte riktigt som det var tänkt. Jag gjorde precis som Annika upptäckten att cardstocken krullar ihop sig betänkligt ju mer slösaktigt man sprejar....därför är det på min 12" LO en mörkare bakgrund än vad som följde med i paketet.  Den fina ljusbruna obotligt krulliga, ligger kvar på skrivbordet och funderar på att bli glimmiga fina bokstäver istället.

image268

Hur jag än försökte så lyckades jag inte få till en bild som gör Maja´s papper rättvisa.
LO´n är inte så grådassig som den ser ut här. Det rutiga pappret är starkare i färgen, här syns inte de ljusgröna ränderna i rutmönstret. Och den bruna Bazzillen ser ut att smaka mumsig mörk choklad i verkligheten, inte bark...

Till den här LO´n har jag använt:

* Bazzill - mörkbrun till bakgrund, den gula som jag gjort egen frill av heter "Glow".
* Mönsterpapper - Maja Designs "Ulrika 4", detta måste jag ha fler av...
* Glimmer mist - "Bronze"  på den stora gula blomman.
* Blommor - Reprint "Lime", flera olika storlekar och olika gula och ljusgröna nyanser i samma förpackning. Samt  Primas "press ´n petals".
* Journaling - Making Memory "Note worthy - delaney" . Ett litet spiralblock med papper i 10 olika jättefina varianter
* Övrigt - knapp , brad och vit penna.

image269

Nästa LO är scrappat i A4

image270

Även här blev den bästa bilden helt grå och urblekt.
Mönsterpappret kommer inte till sin rätt alls, förstår inte vad jag gör fel?...

Här har jag använt:

* Mönsterpapper - Maja Design "Ulrika 5"  som cardstock
* Journaling - ett papper ur Making memory "journaling book- 5th ave"
* Blomma - Reprint "Lime" igen
* Bling - Rhinestones "Lime" från Kaiser
* Övrigt - häftapparat och min älskade svarta penna

Vilka lärdomar har jag då tagit till mig efter detta första uppdrag?

- jag ska sluta fega ur när jag ser söta ljuva papper, buss på och skapa bara!
- glimmer misten är uuuunderbar och användbar till så mycket.
- och sist men inte minst....jag måste verkligen lära mig hur man fotograferar sina LO´s på bästa sätt.

Det har varit jätte roligt att få skapa med material som troligen inte skulle hamnat i mina händer i vanliga fall,
som grädde på moset insåg jag att detta är ett utmärkt sätt att ta sig ur en eventuell scrapblock.
Prövade flera olika nya upplägg innan jag bestämde mig.

Nu ska jag gå och se vad mer jag kan hitta att sätta tänderna i.

Tack för den här gången!
/ Katarina


Kommentarer
Postat av: Anna

Snyggt! Gillar de "rena" uppläggen, foton i fokus.
Tips till ditt krulliga papper: Det funkar att släta ut det med strykjärn (ångan av) och nåt skyddspapper emellan.. ;-)

2008-05-29 @ 07:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0