Lite inspiration från Annika

Detta kommer bli mitt premiärinlägg som designteammedlem hos Brunkullan *boppar lite*. Jag är verkligen jätteglad att få chansen att vara med här och jag blev tokigt sprallig när jag såg vad mina DTmammor plockat ner i mitt DTkuvert!

Jag fick en massa fina papper&dekos från Pink Paislee, knappar från American Crafts, Rubons från Hamble, brads och blommor från Reprint samt det ruggans läckra Glimmermisten! Jag skakade på den flaskan och såg hur allt glitter flöt runt som i sådana där gamla inredningprylar från åttiotalet ni vet. Såååå läckert redan i flaskan och jag insåg att detta kommer bli dödligt läckert på kort och liknande!

image259

Nåväl, jag satte iallafall igång och fnulade här. Helgen innan DTpaketet trillade var min mamma här och vipremiärgrillade för säsongen. Katterna var med utomhus och låg och solade på gräsmattan och jag slet givetvis fram kameran (scrappare som man är) och lade mig på gräsmattan och tog kort på min bamsiga Wagner. Han är så fin och ståtlig, men har inte förekommit på så många layouter än så detta var ett ypperligt tillfälle! Han passar bra ihop med pappren från Pink Paislee *skrattar*!

image257

De underbara blommorna i nedre hörnet är från Reprint och jag tog en liten detaljbild på dem så ni kan få se hur fina de är!!

image258


Här har jag använt rätt rikligt med Glimmer Mist! jag sprayade först vardstocken som jag använde som bas och sedan när layouten var klar sprayade jag några FÖRSIKTIGA lager ovanpå (därav den söta pricken mitt på hakan på Wagner *gullekissen*). Svårt att göra glittret rättvist på bild dock *fnular*

När jag hade gjort detta klart var jag sugen på att prova Glimmermisten som täckande bakgrund på cardstock. Jag skar till ett kort och sprayade sedan hela kortet med den gröna glittersprayen. Jag lät det torka och lade det så det inte skulle böja sig nämnvärt av fukten. När det torkat satte jag igång med ett kort! Och nedan ser ni resultatet samt lite detaljer!

image260image261image262

Jag är väldigt nöjd med detta kortet då det har det glammiga i och med Glimmer Misten men lite ruggigt shabby chich med handpåsydda knappar, ruggade kanter och chalks.

En liten lista på vad jag använt på layouten och korten:
Cardstock från Bazzill - både vanlig och bling
Pink Paislee Papper från serien Spring Fling
Knappar, blommor och brads från Reprint
Rubons från Hambly (Journaling - Brown)
Bruna vinylthickers från American Craft (De är UNDERBARA! Men jag tycker ALLA Thickers är underbara*nickar*)
QK, fluid chalks, vit sytråd, kantrivare, ZIG writers, Scrappers Floss i olika färger och lim/klister/distanskuddar.
I stort sett allt går såklart att få tag på i webshoppen!

Så detta var det första Ni har sett från mig som DT och jag hoppas att jag kommer att kunna ladda upp lite ytterligare saker efter nästa helg då min tenta är gjord (och jag återigen får mer pysseltid *fnissar*)! Jag hoppas att Ni har fått lite mer inspiration till hur man kan använda allt det underbart fina från Pink Paislee och att Ni vågar er på att GlimmerMist'a i massor!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej.
Jag tänkte bara säga att nu har jag startat en design hjälp på min blogg, är du intresserad så finns det mer info på min blogg=)
Ha en trevlig lördag.

2008-05-24 @ 10:56:54
URL: http://sannawiberg.blogg.se
Postat av: Liza

Underbara alster Annika!!

2008-05-24 @ 10:59:17
URL: http://pyssla.blogg.se/huslig
Postat av: lisa

Ha en trevlig dag! :)

2008-05-24 @ 11:01:56
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: Jenny

Ha en trevlig dag:D

2008-05-24 @ 11:05:25
URL: http://www.penajs.blogg.se
Postat av: Lisa

Gud va fint!

2008-05-24 @ 11:05:47
URL: http://yesitsfridayiminlove.blogg.se
Postat av: Zarah

*dreglar*
UNDERBARA alster - och vilken skön beskrivning! :D

2008-05-25 @ 10:50:31
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: Carin

Hej!

Fin LO! :-D Håller med om att Wagner passar ihop med Pink Paislee! Hehe! :-) Schysst blev det med glimmermisten också! :-D Den tycker jag är lite svår! Men det blir skimrande och fint när man får till det! :-) Ha det fint!

2008-05-26 @ 08:16:14
URL: http://sprallokort.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0