Inspiration från Susanne

Lite inspiration med vårfärger. Det ska väl egentligen inte vara vår ännu, men det känns som den är på väg om temperaturen ska fortsätta så här.
Den här gången fick jag i uppdrag av Lotta och Sara att skapa kort enligt "Classic/Clean & Simple".
*Gulp" var min första tanke.
Alltså vad denna typ står för är bl a att det ska vara minimalistiskt. Det ska vara fyrkantigt. Fotot/stämpel på en fotomatta. Dekos ska vara minmum men användas effektivt. Färger är oftas röd, gul grön och blått.
Så till mitt kort hur jag tänkte.
Jag hade fått en himla massa fina blommor medkskickade, dessa kunde jag inte låta bli att använda. Detta lade jag till defintion "Classic". Man kan ha enligt mitt tycke ha många dekos, men ändå använda effektivt och stilrent.
Om jag nu har lyckats med detta uppdrag ligger i betraktarens ögon ; D

sus_varkort

Material;
  • Mönstrat papper; Sassafrass Lass - Royal Bliss & Qwl pal, Grandiose & Infatuation.
  • Bazill; Apricot och Beewax
  • Dekos; Primablommor, chipboard från Maya Road (buttons), guldband, 3D-lack, brads o loopybrads
  • Övrigt: Privat
Jag har också varit flitig och gjort både insida och baksida.

Insidan Baksidan

Här har jag använt mig av stämplarna från Tuscon Rose. Finns massvis med snygga. Kika här.

Du missar väl inte ERBJUDANDE som Brunkullan har tills imorgon.
Kolla in här!
Skynda och fynda.


Ikväll blir det Melodifestival och filmen "Se uppför dårarna". Morgondagen bjuder på scrap hela dagen låååång i trevligt sällskap.
Kram på er alla!
/Susanne

Kommentarer
Postat av: mara

Underbart kort Susanne! Du har absolut lyckats!!!

2008-02-16 @ 18:13:37
URL: http://marashobby.blogg.se
Postat av: Pysselrutan

Ett kort som gör att man verkligen längtar till våren. Uppdraget klart godkänt tycker jag.

2008-02-18 @ 15:33:43
URL: http://www.pysselrutan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0