Lucka 20

God Lördag på er!

Nu börjar det att dra ihop sig...
bara någon enda liten skruppig dag kvar att fixa de där panik-sista-minuten-julklapparna.
Själv skickade jag iväg den sista med posten idag, ja..inte sista julklappen (det var ungefär den första som jag slagit in) men den sista som skulle skickas med posten för att kanske kanske hinna fram i tid.

Jag fortsätter i samma anda som i sommras, då jag tillverkade mitt livs första "riktiga" smycke i form av ett armband, och gav bort det som bröllopsgåva. Lika bra att gå hårt ut  *harkel*
Därför bestämde jag mig logiskt nog för att mitt första BIA alster skulle bli en julklapp, blev därmed sittandes uppe till halv två i morse för att hinna skicka med posten idag.  Det blev allt annat än klockrent, men det ska ju synas att det är hantverk, eller hur?

Jag snickrade ihop en kombinerad "viktiga datum & adress"-bok. En sida för varje månad att notera viktigheter och en tjock lunta linjerade blad UTAN bokstavsmärkning, för adresser.  Det tar ju ändå alltid slut på någon bokstav i de där adressböckerna som är sidmärkta. Som avskiljare för de två olika avdelningarna använde jag ett laminerat foto på mottagarens barnbarn....bara för att.

Mottagaren är en såndäringa "Goth" så jag undvek de sötaste blommorna och rosa, valde att hålla en enkel stil med svart som grund. Öste på med Stempelgledes Grunge collection, chalkade lite och kladdade lite streck här och där istället. Satte även dit lite band och ett hänge av svarta pärlor.



De svarta bladen som skymtar från början är kalenderdelen.

Glömde att ta bild av pärmarnas insidor, där använde jag mig av den lilla
"coffe stain" från Grunge Collection tillsammans med vit chalk och duttade runt kanterna.
Det ser precis ut som svart sten med vita mossiga infällningar.
Om ni råkas vara halvädelstensnördig som jag, så ser det mao ut som snöflingeobsedian...fränt!



Kunde inte låta bli att grejja lite med noteringsbladen på insidan, de fick bli
lite hit och dit med dem. Lite roligare och personligare så.



Boken packeterades in i glansigt vitt omslagspapper från garderobsgömman,
och fick fint guldkantat band och en ettikett utklippt från 3ndy papir´s " julesang".

Nu ska jag ge mig i kast med nästa projekt, har jag sagt att jag är helt förälskad i min rosa BIA ???

En massa julemys och pepparkakskramar till er alla!

/ Kattta

Kommentarer
Postat av: Evelina

Vilken kalasjulklapp! Du är go' du Kattta! ♥

2008-12-20 @ 17:05:03
URL: http://wih.blogg.se/
Postat av: Tettiz

UNDERBAR julklapp!!! Jag skulle bli HUR glad som helst för den, den är sååå läcker!



Gillar hur du hade stoppat in papper lite "snett och vint" också - det blev lite pricken över i, tycker jag.



God jul på dig!

2008-12-20 @ 21:27:39
URL: http://tettiz.blogspot.com
Postat av: Zarah

Wow - så HIMLA fint!!

2008-12-20 @ 23:11:13
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: Knin

Åh, den är ju GRYMT snygg!!! :D

2008-12-20 @ 23:16:36
URL: http://annaknin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0