Gäst-DT

Hej!

Som ni kanske har sett i vår webshop så säljer vi härliga mönsterpapper
från PaperTrunk! Har ni inte spanat in dessa bör ni göra det nu! ;-)
Dom är inte bara snygga - dom är dessutom tillverkade av återvunnet
papper! :-)

Vi blev jätteglada när Anna Björklund, som är designer åt bl a PaperTrunk, ville
göra ett Gäst-DT uppdrag hos oss! Läs mer om Anna nedan och låt er inspireras
av hennes underbara LO:s!

 

Jag heter Anna Björklund och är 32 år. Jag råkade snubbla över scrapbookingen 2003, när jag precis hade fått mitt första barn. Jag ville göra ett fint fotoalbum och jag hade köpt ett album med tjocka, svarta blad som jag var rädd att förstöra genom att skriva fel. Därför letade jag fram några gamla papper i olika färger som låg sparade i en låda.
Jag hade använt dem som brevpapper många år tidigare och nu använde jag dem till att klippa ut små rutor som jag sen skrev min text på. Jag klistrade in fotografierna och de färgade pappersbitarna och jag hade inte en aning om att jag redan då hade börjat med scrapbooking. När mina färgade papper tog slut besökte jag den lokala bokhandeln
och blev väldigt besviken över att de inte hade något annat än några ynkliga neonfärgade papper att erbjuda. Så här i efterhand är jag glad över det, för det ledde till att jag googlade ordet ”pappershandel” och vips så råkade jag upptäcka en helt ny värld!

Som så många andra fastnade jag för scrapbookingen väldigt snabbt. Jag tycker att det är den perfekta hobbyn eftersom man kan blanda in lite vad som helst. Gillar man att sy kan man inkludera sömnad, tycker man om att skriva kan man lägga fokus på journaling, gillar man att kladda med färg kan man göra det osv... Jag har alltid älskat pappersprylar,
fotografering och konstnärsmaterial, men det var inte förrän jag trillade över scrapbookingen som jag hittade en tillämpning för alla dessa saker, som passade mig perfekt. Jag scrappar framför allt om barnen och familjen, men även om mig själv och mina tankar och känslor. Jag dokumenterar gärna vår vardag och sakerna vi har omkring oss. Jag försöker också få med några av alla roliga tankar som barnen delar med sig av och gillar att göra layouter
med deras speciella uttryck och ord.

Ibland scrappar jag för att jag har något minne jag verkligen vill bevara, men ofta handlar det bara om att jag har så himla kul när jag pysslar. Jag tycker absolut inte att varje layout måste ha någon viktig mening eller något budskap, utan det är helt ok att bara göra något som ser fint ut, för att det är kul. Det är det som är så bra, man kan variera scrapbookingen så att det passar alla humör. För tillfället är jag väldigt glad över att vara designer hos Purple Onion Designs,
som säljer väldigt fina stämplar, hos Paper Trunk som är tillverkare av de härliga papper som jag använt till mina layouter för Brunkullan, och för Cocoa Daisy, som är en väldigt trevlig kitklubb.

Jag är också väldigt glad och stolt över att ha fått vara gästdesigner hos Brunkullan.

Tusen tack för det roliga uppdraget!

 





Och vet ni vad? Det kanske dyker upp ett par till LO:s snart?! ;-)

Kommentarer
Postat av: Ida

WOW! Vilka underbara Lo´s. Jag blir genast nyfiken på om Anna har någon blogg som man kan titta in i för att se mer av vad hon har skapat...

2009-05-11 @ 21:42:23
URL: http://mittscrappandeliv.blogspot.com
Postat av: Tettiz

Välkommen Anna!! Ser verkligen fram emot fler LOs, för dessa är bara helt underbara!! Jag gillar verkligen din scrapstil - den är LÄCKER! :D

2009-05-12 @ 09:59:29
URL: http://tettiz.blogspot.com
Postat av: Katta

Jättefina och härliga LO´s!:D

Ser fram emot flera fina alster.

2009-05-12 @ 20:03:17
URL: http://kattapysslar.blogspot.com
Postat av: Monnah

Så snyggt, Anna. Grattis!!!

2009-05-15 @ 21:32:05
URL: http://monnahs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0