Dag 19, ett presentkortshållarkort!

Ja. Istället för universums längsta titel, satsar jag idag på det längsta ordet! *nickar*

Häromsistens snubblade jag över en superbra tutorial på nätet. Det är en tjej som heter Lauren Meader som gjort de mest bedårande "plånbokskort" att lägga presentkort i.
DET måste man ju bara testa, tänkte jag... så sagt och gjort!
Naturligtvis var jag tvungen att experimentera lite, och efter att jag bytt ut måtten på hennes mall så blev mitt kort såhär:







Jag valde att göra kortet 8x8 inches istället, och den vertikala vikningen är på 5/3 inches. Detta gör att det färdiga kortet blir ungefär 12,5x9,5 cm, vilket passade mig bättre.
Dessutom gjorde jag en extra vikning i utkanten av den nedre, högra delen för att vara säker på att presentkortet skulle sitta kvar. Fästet gjorde jag med små magneter, som jag gömt under blomman och inuti pappret, men man kan ju vara precis hur påhittig man vill. :)

Söta tomtefar kommer från Magnolia och finns att köpa i butiken, i likhet med pappret och den vackra spetsen.

Ha en fin helg!
/Zarah


Ps. Jag ber om ursäkt för de usla bilderna. Jag har råkat radera de jag hade och fick ta nya i taskigt kvällsljus. Lovar att ersätta med bättre foton asap. :)

Kommentarer
Postat av: Carin

Underbart kort Zarah! Mysiga färger och jättefin färgläggning! Kul att testa annorlunda kortformer än det vanliga! :D Måste jag nog prova någongång! Kram!

2008-12-19 @ 18:46:38
URL: http://sprallokort.blogg.se/
Postat av: Evelina

Åh! Ljuuuuvligt Zarah! Alldeles ljuvligt! ♥

2008-12-19 @ 20:36:33
URL: http://wih.blogg.se/
Postat av: Nina

Åh, vad FINT!! Måste prova....men jag hinner ju inte nu innan jul..nedrans!

2008-12-20 @ 16:31:48
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: Knin

Åååhhh så fint! Tack för tipset också! Har precis köpt de sista julklapparna (biopresentkort) så här ska göras presentkortshållarkort! ;)

2008-12-20 @ 23:20:25
URL: http://annaknin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0