Annat att göra med papper man tycker om

Jag har använt minsta lilla bit av mina papper från Lily Bee Design, serien "Lovely".

Har länge tänkt att jag skulle klä några konservburkar med fint papper, och ha dem på mitt färgslabbpysselbord. Förvara pennor och div annat som jag vill ha lättåtkomligt i stundens ingivelse. MEN har inte riktigt hittat rätt papper förräns nu.
När det gäller att inreda mitt pysselställe vill jag att det ska se så städat och cleant ut som möjligt, blir stressad av att se allt småplock, försöker gömma så mycket som möjligt. Därför passar dessa papper mig ypperligt, färgglada men ändå ganska diskreta.

Valde att göra det väldigt enkelt, inga dekorationer eller pynt. Är inte så romantisk och "pillrig" när det kommer till inredning. På den turkosmönstrade burken har jag dock spejsat till det med lite svartrutig tejp :).



Tyvär lyckades jag att få till skrynklor på det rosa pappret, dem får ni blunda för.

Nästa grej jag gjorde med spillbitarna var glasunderlägg att ha vid Tv-soffan.
Vi dricker ofta the när vi ser på Tv på kvällarna. Tvhörnan är belägen så att inget bord ryms, men ett fönster kant i kant med soffan fungerar lägligt som avställningsyta. Men hur kul är det att få ringar efter muggar på fönsterkanten?  Tog några gamla underlägg av naturkork, grundade med gesso för att garanterat få fästyta. Limmade på mina valda papper och sedan lackade jag ett par gånger med matt lack.





Nu önskar jag er en väldans trevlig helg!

/ kram Kattta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0