Pågående Grungeprojekt

Jag fick nyligen äran att leka med underbara G45s serie "on the boardwalk". Härliga orangea och turkosblå färger, mina favoriter just nu.

Snabbt påbörjade jag ett sommaralbum, som jag ämnar fylla med foton och minnen när sommaren är över.
Jag är inte helt färdig med grundjobbet, håller på att dekorera med Stempelgledes Grungecollection. Övriga dekorationer får vänta till hösten när jag ska fylla albumet.

Eftersom det är Stempelglede vecka hos oss just nu, tänkte jag passa på att visa albumet ändå.



1.   2.   3.  

4.   5.  6.  

7.  8.  9.  

10.  11.  12.

13.


Bild 1:  Framsidan. Jag har valt att göra en enkel design eftersom pappret är så färglatt och detaljrikt i sig. Gillade bilden med karlarna i baddräkter :) , så de fick stå i fokus. Titel är skrivet med Prima stickers

Bild 2: Stansade hål i en vanlig dvdförvaringsficka. Däri ligger en lista med preleminär sommarplanering. Tanken är att jag sedan kan se hur sommaren blev och jämföra med vad vi tänkt oss innan. Typisk sak som kan vara rolig att titta på om tio år eller så. Etiketten i Craftpapper som sitter på plastfickan kommer från ett ark med förstansade etikettklistermärken, perfekt till en sådanhär sak.

Bild 4 - 6: Här och där har jag klämt in fler små dvdplastfickor. Dessa ska jag fylla med mini layouter, eller kanske sparade biljetter eller annat småkrafs.

Bild 8 -9: Orange cardstock som fått sig lite färgkladd och vit embossad stämpel från Grungecollection.

Bild 10 - 11: Fickor är bra att ha!

Bild 12- 13: ett mål under sommaren är att arbeta mycket i trädgården, har massor med planer. Avslutade albumet med ett eget trädgårdskapitel. Vänstra sidan är Fotokartong som jag stämplat med Distress Ink och en superfin swirl från Grungecollection, samt hörnstämpel från samma ark.
Här satte jag även in en bunt med anteckningspapper med tanken att notera vad jag gör och hur det blev i slutändan.

Övrigt material jag använt är några turkosa och orange mönsterpapper från Scribble Scrabble , Sequin center från Prima, Bazzill, Distress Ink och lite akrylfärg samt vit penna.

Nu ska jag fortsätta att stämpla hej vilt, och dutta med Distress Ink i mitt album.
Kanse får ni se det färdiga resultatet i höst :)

Trevlig kväll!
/ Kattta


Kommentarer
Postat av: Marielle

Alltid lika roliga och fina saker från dig Kattis!!

2010-05-25 @ 22:07:04
Postat av: Malin ~ Lillpiga

Åh vilket snyggt album!!

2010-05-26 @ 08:23:09
URL: http://lillpiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0