Snabbscrappat

Ibland har man lust att svänga ihop något pyssligt, men ingen lust att sitta och pillra med samma alster i timmar, sådär som det lätt kan bli i bland.

Jag har ett gäng foton som jag har undvikit att scrappa hela vintern pga att jag vill att fotona ska vara det som syns. Inte att dekorationer eller färgkladd ska bli det som fångar ögat.
Häromdagen fick jag sån lust att snabbscrappa, sätta mig vid pysselbordet och slänga ihop något lite snabbt i väntan på nästa arbetspasss ute i finvädret på gården.

Hade det inte varit för att gesson (vit grundfärg) tagit en stund på sig att torka, skulle detta ha varit min absolut snabbaste LO någonsin.




I vanlig ordning hade jag problem att få till rättvisande färger, här ser det väldigt grått och platt ut, men det är snyggt klargröna och orangea färger på papprena i verkligheten.

Har använt mig av papper från Lily Bee Design, "Charm" & "Trinket" .

Bakom fotot har jag målat lite med Gesso. Stansade ut en medaljong från pappret "charm" och chalkade med nya Distress ink färgen Rusty hinge . Några knappar, stansade bokstäver och så var det klart. Och några streck och prickar med en penna förstås, som alltid.


Nu ska jag nog sätta mig och snabbscrappa lite till, idag är det tråkväder och fullt legetimt att sitta inne en stund :)

Ha en kalasbra dag på er!
/ Kattta

Kommentarer
Postat av: Anna

Supersnyggt, Katta! Så där vill jag också kunna scrappa!

2010-07-12 @ 12:47:36
URL: http://annaskort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0