Förvaringsalbum

Hej på er!

Har ni som jag, suttit och jagat sneaks från CHA hela långa helgen? :)


Tänkte visa ett förvaringsalbum jag gjort till alfabetet från förra årets QK-gift set "Santas Workshop".
Det rymmer endast alfabetet och siffrorna, de stora albumdiesen har fått en egen förvaring, de små figurdiesen bor i ett album tillsammans med mina Nestabilities.

Jag utmanade mig själv att använda julpapper, det är ju trots allt en julutgåva, men det färdiga alstret skulle passa året runt. Övrigt material hör till kategorin Man-tager-vad-man-haver, CD plastfickor mm.

Detta är resultatet:




Bakgrundspappret är mörkbrunt med vita prickar, baksidan på ett papper ur Making Memories julserie "Mistletoe".
Det ljusare brun/vit rutiga pappret är baksidan på College Press - Joyride - "oh what fun" .

Den vita ramen är stansad i Bazzill Bling med en Nestabilities Die, för att göra ett jämnt snyggt fyrkantigt hål använde jag en av de dies som följer med i giftsetet.  Den ljusblå ramen runt namnetiketten är även den stansad med tillbehörsdies ur setet, en klammer form och en avlång rektangel, de passar perfekt ihop. Det blå pappret är baksidan av Fancy Pants Designs- Good cher .

Min favoritcombo för tillfället är mustig chokladbrun och turkos, vilket syns här :).
De turkosa Prima blommorna används flitigt, så flitigt att för första gången någonsin, har jag nästan använt upp en hel omgång blommor. Och vill ha fler likadana! 

Ni har väl inte missat Primas underbara Pebbles, runda glasstenar med ett motiv under. Jag lyckades trycka in en liten rackare, som matchar så bra att den nästan försvinner.
Har naurligtvis även använt favoriten Pearl Maker, i färgen Pastel grön.



Innuti sitter en ficka som jag vikt av brun Bazzill, dekorerad med en vit punchad bord...pepparkakstema förstås.

Alfabetet förvaras i två kraftiga CD-plastfickor. Innuti varje plastficka sitter en svartklädd pappskiva med några strängar magnettape.

Lagomt litet och smidigt att ta med på pysselträffar.


Trevlig måndag!
/ Kattta


Kommentarer
Postat av: Zarah

Wow! Ursnyggt!

2010-01-25 @ 07:07:07
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: Muffin

Instämmer - ursnyggt! :)

2010-01-27 @ 08:39:23
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Zanya

Så snyggt, och vilken bra idé! =)

2010-02-01 @ 07:42:05
URL: http://www.zanya.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0