Enkelt kort

Ibland vill man att det fina pappret ska synas ordentligt, eller så kanske man bara känner för att göra ett enkelt kort utan en massa rychpych. I detta fall var det båda :)

Jag har fått leka med papper ur Lily Bee Designs serie "Lovely", superfina papper som jag nästan inte vill sätta saxen i. Jag gillar verkligen monokramatiska kort, men orkar aldrig ge mig på det för jag tänker att då "måste" jag använda så mycket grejjor för att det ska bli fint. Kontrasterna mellan nyanser gör ju så mycket.

Därför utmanade jag mig själv att försöka göra ett monokromatiskt, men superenkelt kort.

Så här blev det:




Det var svårt att fånga det riktiga utseendet på bild, det ser betydligt bättre ut i verkligheten.
Och framför allt ser det mer monokromatiskt ut. På bilden syns nästan inte den klara orangea färgen jag färgat in kanterna med.

Musen är färglagd med distresser. Jag har använt en av de nya Distressfärgerna - Rusty Hinge - att färglägga blombuketten och chalka alla kanter med. När man använder den direkt från flaskan eller dynan ger den en klar ganska mättad orange, men minsta lilla vatten så blir den knalligt gul. Bara så att ni vet :).
Blommorna fick även lite knallorange blingig Stickles på sig för att synas ordentligt.

Lite småprickar med en rostorange penna runt motivet, så var det klart!

In i shopen och hamstra Lily Bee Design för jag lovar, är det några papper man blir glad av och inte vill sluta pyssla med, så är det dessa.

Trevlig Valborg!!
/ Kattta

Kommentarer
Postat av: Muffin

Oj, vilket fint kort det blev, verkligen supersnyggt! :)

2010-05-01 @ 14:04:41
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0