Massa fina papper och dekorationer....

.... fick jag att leka med från sötisarna på Brunkullan!

Mycket FÄRG och förmodligen en del färger jag inte använder jättemycket så det var en kul utmaning!
Jag gjorde det mesta av detta kring påsk och Mors Dag (annat datum i England än i Sverige) därav temat!

För några år sedan visade en vän till mig en Journaling Jar - dvs en burk med en MASSA frågor i, samt en bok som man gav till någon. Denna person skulle då dra en lapp från burken, klistra in i boken, och besvara frågan på lappen. Frågorna handlar om allt från barndomen, till skolgång och senare eventuellt giftermål och barn. Boken ska sedan vårdas ömt och vara en tillbakablick i någons liv, en släktklenod som inte får försvinna. Då svärmor är bra på att skriva och har varit med om en massa spännande saker, tyckte både jag och maken att en Journaling Jar var en jättebra present till henne på Mors Dag. Dagarna innan hade jag fått ett stor paket från Brunkullan så jag satte tänder...ehhrmm... saxen i pappren och satte igång.

Jag har använt Bazzill cardstock, mönstrade papper från Cosmo Crickets "Snorkel", blommor, brads, punchinella och kanppar från Brunkullans shop. Bokstäverna är utstansade med QK's "Rollerskate" och "Jacqueline".



Burken köpte jag på Ikea och skrev sedan ut alla frågorna på vanligt kopieringspapper.



Allt material som jag dekorerat burken med kommer från Brunkullan!

Jag och maken slog in boken och bruken i ett paket och sedan gjorde jag ett matchande kort till. Pappren är återigen från Cosmo Crickets "Snorkel" serie och de är så himla fina och färgstarka!



Senare i april var det ju dags för påsk och jag hade fått en laddning med godis från Sverige så att jag kunde göra riktiga påskägg till svärföräldrarna och en gammal vän till familjen. Till dessa ägg gjorde jag några kort. Även dessa är från Brunkullans paket och de blev rätt olika för att komma från samma paket.

Stämpeln på detta kort är från Magnolia och jag har färglagt med Copicspennor (min nya passion *ler lite*). Den lilla fjärilen och kaninen är klistermärken jag hittade på bokhandeln här i England. De är så himla söta!






Detta var allt för mig och nu - hoppas ni blivit lite inspirerade! Cosmo Cricket pappren är underbart snygga och passar bra till både vår- och sommarkort eller layouter!!

Kommentarer
Postat av: Tettiz

Åhhh, så mycket färgglatt och snyggt! Läckert, läckert!! :D

2009-05-03 @ 19:50:18
URL: http://tettiz.blogspot.com
Postat av: Alex

Oooo vad jag älskar alla dessa färger! O vilken fantastisk idé med Journaling Jar!

2009-05-03 @ 21:22:49
URL: http://alexkrypin.blogspot.com
Postat av: Evelina

Gaaaaah så mycket läckert my darling!!

2009-05-03 @ 21:24:58
URL: http://wih.blogg.se/
Postat av: Katta

Jaaa, journaling jar!! Vilken bra idé, tack för tipset bockar och bugar.



Verkligen Finfina presanger!!

2009-05-04 @ 00:34:06
URL: http://kattapysslar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0