Babykort

Det kändes mycket passande att mitt första DT-paket från Brunkullan innehöll ett barn/baby-tema - UNDERBARA papper från Graphic 45, alla härligt vintage, både pastelliga och lite mer knalliga färger. Min lilla tjej fyller ju 1 år på fredag och man tänker ju tillbaka på tiden då hon var nyfödd och att skapa med dessa papper är extra kul! Det första alstret jag visar blir således kortet "En liten tjej", och eftersom jag har några vänner som är gravida, så kan det ju vara bra att förbereda sig, eller hur?! ;-)

Tettiz

Jag har, förutom de underbara papprena från Graphic 45, använt de underbart söta stämplarna från Stempelglede för att stämpla måne och stjärnor - setet heter Welcome Baby. Övrigt material jag har använt är Bazzill cardstock, blommor från Prima, spets, brads, knappar, edge scraper och fluid chalks till kanterna och så lite Distress Stickles på blombladen och spetsen.

Den fina bilden på mamman som får en kram av sin lilla dotter kommer från ett block med bilder och journaling tags från Crafty Secrets, som heter Childhood Images & Journal Notes. De är ljuvliga!

I bakfickan har jag även ett litet alster till en liten kille, men det håller jag på ett litet tag - så håll er i närheten om ni är nyfikna! ;-)

/ Jeanette

Kommentarer
Postat av: Katta

Vilket jättefint kort!

Ser fram emot fler fina alster :)





2009-01-21 @ 18:30:55
URL: http://kattapysslar.blogspot.com
Postat av: Zarah

Ååååååh himmel... Detta är kanske det finaste kortet som nånsin gjorts, faktiskt!! ♥

2009-01-21 @ 19:20:47
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: Anonym

Håh! Ljuvligt kort Tettiz..!!! Bra jobbat!

Ser fram emot fler alster..! Visa oss, visa oss! ;) KraAAAM!

2009-01-21 @ 22:17:35
Postat av: Nina

Aaah...TOKIGT LÄCKERT!!

2009-01-22 @ 16:39:19
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0