Babykort del 2

Nu är jag tillbaka med nästa babykort, och denna gången till en liten kille:





Jag har testat en ny (för mig) typ av vikning som kallas diaperfold (blöjvikning) - beskrivningen hittade jag på Splitcoast Stampers underbara sida med tips och tekniker.

Materialet som jag har använt kommer alltihopa från Brunkullans shop - förutom den lilla bruna bandstumpen som sitter fast i den ena tagen. Det mönstrade pappret är från Graphic 45-kollektionen Playtimes Past och heter "Hopscotch". Den tomma chipboarddekorationen har jag färgat in med Fluid Chalk Dark Brown och gjort en ram på med vit penna. Jag har medvetet lämnat den tom för att kunna sätta dit namnet på bebisen som ska få kortet i framtiden. Tagsen är också tomma, så de får fyllas i då kortet ska ges bort.

Ha en fortsatt trevlig helg - här hemma ska vi äta tårta imorgon med den nyblivna 1-åringen Kajsa! :-D

/ Jeanette

Kommentarer
Postat av: Carin

Snyggt Tettiz..!!! 8) Och så kul med en annorlunda vikning! :D Papperet kom verkligen till sin rätt! :D Kram!

2009-01-23 @ 22:21:12
URL: http://sprallokort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0