Min hemliga önskelista

Hoppas att ni har en riktigt trevlig andra advent idag, det har jag haft.

I år känner jag mig sådär tråkigt vuxen, jag har bivit smittad av antijulklappsbacillen, något så fruktansvärt!
Jag har i alla tider älskat att pyssla och köpa julklappar, samlat dem på hög tills någon kväll innan julafton, och då haft en riktigt svullig julklappsmakar kväll. Glögg, tändaljus, julmusik och allt som gör det sådär härligt juligt.

Men i år vill jag bara glömma att det där med julklappar finns, blir kallsvettig bara jag tänker på det...
Så, jag har förhandlat bort julklappsbytandet, alla personer i min omgivning över 18 år får finna sig i att njuta av julgodiset och varandras sällskap istället.

Meeeen...eftersom jag innerst inne är inte särskilt gammal alls, så vill jag ju i hemlighet ha en massa massa massa julklappar :). Så jag har snickrat ihop en hemlig julklapps önskelista...ifall att.

Här får ni se några av sidorna.
Tyvär stämmer färgerna på bilderna inte riktigt överens med verkligheten. Jag fotade i mörker under lysrör.




Jag har använt årets QK Giftset "Santa´s workshop"  . Sidorna i minialbumet är gjorda med Dien "peppermint"
och albumets utstansade ord är alfabetet som ingår.

På framsidan har jag klippt ut en av rutorna från 3ndypapir "jul i skogen" . Underbara sammetsblad från Prima, Metallramar från Reprint. Blomman är ritad för hand och braden kommer från Chatterbox.




Här har jag använt mig av Pink Paislee och 3ndypapir. Blomman är en hydrangea från Prima, även spetsen kommer därifrån. Den ovala formen på vänstra sidan, den jag skrivit rubrik i, är stansad med en av tillbehörsdiesen i Giftsetet.



Peralmaker är en storfavorit hos mig, specielt färgen pastell ambra som blir härligt skimrande nougatbrun.
Den har jag duttat med på nästan varje sida. Här har jag lyckats klämma in ännu en favorit, Bingokorten med jultema.



Kan inte sluta lovorda Giftsetet, det är helt fantastiskt. Jag var övertygad om att det var en riktig godbit innan jag såg det live, men när jag såg alla tillbehörs diesen blev jag salig :)
På den vänstra sidan är ännu en die använd, eller igentligen två. Klammerformen + den avlånga rutiga biten innuti. När man lägger ihop dessa blir det en superfin ramform. Jag lade rutigt papper under så det syns inte här riktigt. Samtliga mönsterpapper från 3ndypapirs julserie. Blomman är stansad med Retropunch, jag har vikt bladen på mitten.

Sådär!

Nu ska jag bara se till att som av en händelse, råkas maila blogginlägget till dem som kan tänkas vilja ge mig en julklapp eller sju :)


God fortsättning på er allihopa!
/ Kram Kattta

Kommentarer
Postat av: Muffin

Mycket snyggt!! Way to go, K! :)

2009-12-08 @ 21:10:07
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0