Knave Of Hearts

Strax före semestern fick jag ett härligt DT-paket fullt med godsaker. Papperserien "Knave of hearts" från Collage Press, ett Clear Album och en massa fina dekorationer.

Jag har tagit mig i kragen och börjat scrappa de där bilderna jag vill ha in i sonens 1-års album. Han är snart tre år och jag har bara kroppat ihop 5-6 lo´s hitills. 

Det här pappret är så dekorativt i sig, ville inte sätta dit så mycket mer än fotot och någon liten dekoration. Jag ville hålla en ganska "Clean" stil. Utmanade mig i stället med att hitta ett nytt sätt att använda punchinella på, till slut blev det så att jag stansade ut en blomma från  pappret Queen of hearts och sedan stansade jag en blomma ur svart punchinella som jag lade ovanpå. Den blå braden har jag doppat i lim och sedan i strösocker, enkelt sätt att fixa egna Sugared brads på i rätt färg :).
Har även använt mig av svart akrylfärg och en textrubons från mitt eget lager.






Ännu en LO till 1-årsalbumet.
Som ni märker är jag inte alltid så noga med vilket format jag scrappar i till ett visst album, här är det lettersize.
Passar inte plastfickorna i albumet gör jag egna hål. Hellre det och att det blir några alster än att jag fastnar för att jag inte känner lust att scrappa i just det givna formatet.



Har använt baksidan av Queen of hearts som cardstock. Bakom fotot sitter ett blad från en rejält gammal kalender.
Blomman kommer från YouDo , gillar dessa skarpt!  För att få in lite mer av den rödorangea nyansen gjorde jag tre små scalloped-pluttar av pappret Lovable. Lite vit akrylfärg och några duttar Pearl Maker, creme.




Här har jag lekt med cardstock och akrylfärg i liknande nyans, distressat en scallopedkant och doodlat lite.
Bakom fotot ligger bitar av pappret Summers day . Blommar från prima, blingblomman i mitten kommer från Chatterbox splendid Treasures. Den gröna jag använt är tyvär slut, men om ni skyndar er så finns några få exemplar av andra färger kvar i butiken. Det är superfina mixer med bling, knappar och filtblommor.




Väldigt ofta är det baksidorna av dubbelsidiga papper jag fastnar för, men här är ett undantag. Finfina Charming passade perfekt till det här fotot. Det syns inte så bra på bilden, men de urklippta fyrkanterna har fått sig en omgång med ett tunt lager vit akrylfärg. Färgerna på pappret är klarare i verkligheten.
Ni som brukar surfa kortbloggar, precis som jag, har säkert lagt märke till dessa utstansade retroblommor som  fått sig en fint spetsmönster på blombladen, som syns lite överallt just nu. Jag ville använda detta fast på mitt eget sätt. Funkar hur bra som helst tillsammans med vitmålat wellpapp.
Jag tycker det är trevligt att skriva journaling direkt på fotot, klammrarna jag ritat runt texten har jag fyllt i med 3D-lack som krackelerar.


Brunkullorna har ju haft tokigt generösa erbjudanden nu under sommaren, så ganska många papper har tagit slut, men jag vet att det ännu finns en del kvar av dessa godbitar. Skynda er in på shopen innan de sista försvinner!!  :)


Supertrevlig helg på er allihopa!
/ Kram Kattta


Kommentarer
Postat av: Sindra

Så finurligt att stansa ut en blomma även i punchinella och sockra den i mitten. Snyggt! Jättefina LO´s du gjort! :D

2009-08-22 @ 09:19:18
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.com
Postat av: Petra/peu

Din LO My favorite guy är helt underbar. Så läckert du gjort med blomman också.

2009-09-17 @ 15:42:19
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0