Grungig canvas

Kan man annat än älska Timpa Holtz produkter? ....jag tror inte det.
Utan att skämmas erkänner jag att jag sover med mina Distressdynor under kudden, det är alllllllldeles sant!  *lovar* 
Jag har testat ett antal av TH´s  produkter, men av någon anledning har det dröjt ända tills nu innan jag provat Grungeboard. Därför blev jag alldeles extra gladare än vanligt , när ett paket sådana här, följde med i mitt DT-paket.
Fullproppat med allt mellan himmel och jord, det gillar jag skarpt. Att det är många dekorationer i flera olika stilar.

På ett av arken är det gammaldags nycklar och nyckelhål, när jag såg det största nyckelhålet visste jag direkt vad jag ville göra. Ingen LO, inget kort...det bidde en Canvas:



Storleken på canvasen är ca 17 x 24 cm.

Från början gick jag loss ganska ordentligt med distressedynorna och bubbelplast, men den vita akrylfärgen jag grundat med funkade inte så bra ihop med dynorna, färgen torkade inte in riktigt. Efter ett lager med annan mattare akrylfärg löste sig det problemet. Bakgrunden är målat mest med akrylfärg, de bubbelplastduttar som syns är stämplade med "old paper" .  Det som ser ut som vita färgflagor är äggskal, jag använder det ganska ofta när jag målar, tycker om effekterna man kan få till. Förstorar ni bilden så kanske ni ser att det är text till vänster om nyckelhålet, det är en bit cardscok som jag embossat med hjälp av min trotjänare Grodan, min Cuttlebug.

Nyckelhålet är distressad med "old paper" samt "fryed burlap" (brun), sedan har jag duttat med lite guldfärg och öst på ordentligt med Glimmermist.
Runt alltihopa har jag dragit ett streck med en guldaktig Gellyroll penna, den finns i fysiska butiken.


En närbild på äggskalskrosset.
För att fästa skalet har jag kladdat på ordentligt med färg och sedan målat fast det.

För er som funderar på vad tavlan egentligen förställer kan jag avslöja att det ligger en djup filosofisk tanke bakom, men vad är min hemlighet :)

Trevlig fortsatt helg på er, och hoppas att ni får pyssla riktigt mycket!
/ Katta


Kommentarer
Postat av: Carin

Cool canvas Katta!!! :D Du är så duktig på att testa alla möjliga färger och tekniker! :)

Blir alltid ett kanonresultat! :) Kram!

2009-04-18 @ 23:04:06
URL: http://sprallokort.blogg.se/
Postat av: Tettiz

Åh, så läcker tavla!!! Timpa är verkligen ett geni - hans produkter är ljuvliga att leka med. :D

2009-04-19 @ 12:51:08
URL: http://tettiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0