Alternativscrappat

Jag har scrappat några ordspråk, citat och visdomsord som jag tycker är sådär lite extra bra, och som jag vill bli påmind om i vardagen. Jag är egentligen svag för sådana som är mer rappakalja eller lite knäppa. 
Men nu har jag fastnat för ett gäng mer "normala", sådana som passar in i mitt liv just nu.
Några av dessa ska jag rama in och smyga in i den blivande fotoväggen, det här är ett av dem:









Bakgrunden är målad och stämplad med en salig blandning av Distress ink, akrylfärger och pennor.

Den ljusblå ramen är målad med DI "China blue" och vatten, sedan har jag stämplat med den lilla lilla kaffefläcken (?) från Stempelgledes - Grunge collection och  DI "Black soot".
Den stora swirlen är färglagd med DI "Dusty concord" och vattenfärgspenna. Om ni tittar noga ser ni att det övre högra hörnet är svagt lilafärgat, ser ni fläcken efter en vattendroppe? Det älskar jag med Distressfärgerna, de coola effekter man kan få till just för att de är vattenlösliga till viss mån även när de torkat, det går att återuppliva dem ibland.
Jag har bara DistressInkdynor, men med hjälp av en akrylhårspensel och en hel del tålamod går det att måla även med dessa :)

Det vita hjärtat är Grungeboard som jag först målat och sedan lagt på ett tjockt lager med Crackle accent.
På sidorna använde jag stämplar från Tuscan Rose

Det kanske är svårt att tro, men det som inspirerade till den här layouten var mönsterpappret i nedre vänstra hörnet.
Jag bestämde mig för att använda den biten och byggde upp resten runtomkring. Jag älskar verkligen Rouge de Garances serie - Adele , färgerna och mönstren är galet inspirerande.

/ Katta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0