Ninas första DT-alster!

Härom veckan damp det ner ett härligt fullspäckat paket från DT-mammorna - och det märks att de har koll! Jag fick nämligen bl.a. leka med serien K&Company Urban Rhapsody, som är både färgglad och med fåglar på...precis vad jag gillar! :) Här är mina första alster:



Material från shoppen: Klippte ut fågeln ur K&C Urban Rhapsody - Active Imagination. Bakgrundspappret med turkos text på är härliga K&C Urban Rhapsody - Word Confetti. Blomman är en Prima Painterly Petals Dude.


Material från shoppen: Ugglan kommer liksom fågeln på förra kortet från pappret K&C Urban Rhapsody - Active Imagination. Månen har jag skurit ur den fina vita kartongen som DT-paketet kom i, och så har jag sprayat ganska nära med glimmer mist. När man sprayar så nära pappret kommer det lite större glitterdroppar, och det var den effekten jag ville ha här. Svårt att fånga på bild, men det ser väldigt mån-aktigt ut, och det glittrar jättefint!



Ett enkelt kort, gjort med fåglarna från K&C Urban Rhapsody - Birds the word. Här har jag också använt glimmer mist, men jag har sprayat långt ifrån kortet, och bara viftat kortet i "molnet" av glitter som blir. Eftersom glimmer mist'en är vattenbaserad så kan tunnare papper lätt krulla sig av det, men använder man denna teknik blir pappret inte så blött, och effekten blir ett fint, jämnt fördelat lager med glitter:



Snyggt va? :) Till sist ett kort med fina stämplar från Alpha Stamps. Visste ni att Brunkullan har ensamrätt på dessa stämplar i Sverige? De är gjorda av bästa kvalité, härligt rött gummi. Ett nöje att använda! :)


Jag kombinerade två stämplar här, dels den galna krumelurälvan (som inte finns i shoppen just nu), och dels handen med hjärtat som kommer från ett set med 4 stämplar.


På återseende! ♥ /Nina

Kommentarer
Postat av: Kattis

Män så snygga kort!



Sista kortet "follow your heart" är totalt underbart. Kul idé att klippa-klistra ihop.

Tycker att kortet andas lite Alice i underlandet, coolt!

2008-09-28 @ 23:40:38
URL: http://katttapysslar.blogspot.com
Postat av: Anna / knin

URSNYGGT! Du är så himla kreativ och uppfinningsrik. Månen blev helt perfekt ju... :)

2008-09-29 @ 11:43:55
URL: http://annaknin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0