Rouge De Garance!

Jag blev mäkta glad när jag fick i uppgift att skapa ett kort med de nya mustiga papperna från Rouge De Garance!
En hel serie papper i härliga färger inspirerade av orienten! Och jag blev ännu gladare då jag fick en bra idé att använda dom ihop med mina nyinköpta Ninguines från BamPop! Underbart festliga! Jag hade väldigt roligt när jag skulle sätta ihop kortet, haha! :-)

Jag fick en liten flashback till 80-talet (tidigt 90?!) när jag höll på med kortet! Minns ni Batman & Robin som serie? Ni minns kanske när dom slogs och det kom "pratbubblor" med "Bang" "Pang" "XzR&%/" "sLaM" Hehe!
Nåväl, så här blev resultatet:

image263

Jag gjorde även ett "crazykort" med tre olika Rouge De Garance papper! Så här
blev det:

image264

Och en liten baksida:

image265

Material till korten från Brunkullan Scrap & Card:

* Bazill cardstock: Blå bling, Svart, Gul.
* Mönsterpapper: Rouge De Garance: Jin01(Rött), Jin03(Blått), Jin04(Grönt), Jin05(Orange/rött).
* Stämplar: Ninguines från BamPop, Tegelvägg från Magnolia. Clown & Ballerina från Alpha Stamps.
Fjärilar från Tuscan Rose. Texten: "Handgjort bara för dig" från Berta Stamps.
* Blommor från Reprint, Sei Brads - Park Buddies, Rhinestones gröna från Kaiser Craft,  Löv - dies till QK tången.

Alfabetet som jag har använt på båda korten är det underbara Chopsticks till QK-tången!
Motivstämplarna är målade med akvarellfärg. Fjärilarna är embossade med clearpulver.
Sedan har jag även använt en hel del chalks: Dark Brown, Chestnut Roan och Charcoal.
3D lack på bokstäver samt på kinatecken. Och Edgescrapern inte att förglömma!
Billigt och jättebra verktyg! :-) Även allt detta finns i shoppen!

Hoppas ni blev lite inspirerade! Det är bara att sätta igång kaffehurran, ta er något gott till ----> och börja skapa! ;-)

Kram Carin


Kommentarer
Postat av: DrAnnika

Shit vilka snygga kort! Häftiga och jag förstår vad du menar med Batman&Robin referensen!! SNYGGO!

2008-05-25 @ 23:06:19
URL: http://drannika.blogg.se
Postat av: Anna

Underbara kort, Carin! Vilka färgexplosioner!!

2008-05-26 @ 13:26:29
Postat av: Lotta

Men åååå så underbara kort - blir så inspirerad och pysselsugen! Underbara kort, blir alldeles stum och får inte ur mig något vettigt att skriva ... så imponerad!!!

2008-05-27 @ 00:49:17
Postat av: Anna Elmgren

COOLT!! Som ett TV-spel (Kortet med de små ninjorna) Du är en inspirationskälla!

Kram Anna

2008-05-27 @ 12:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0