Tema Stil

Den här månaden fick jag i uppdrag att skapa efter en viss stil av mina kära "mammor". "Min" stil benämns Ephemera (flyktig, kortlivad) och går ut på att jobba med mycket detaljer och innehåller flera olika papper med olika mönster. Stilen är kollagebetonad och görs med mörka papper och metalldekorationer. Den ska vara laddad med "textur, färg och intresse". Få se om ni tycker att jag har lyckats.... :-)

image180

Allt material är från Brunkullan;
Papper från Basic grey och de små knapparna är Mini button brads (jag har en i mitten på den högra blomman och 2 nere till höger). Pistillerna på de andra blommorna är Bohemia Gems  (röda).  Blommor från Prima Press'n'petals. Pusselbiten från Rusty Pickle har jag färgat med en ljust grön dabber (akrylfärg) och chalkat med brun chalk. Jag har stämplat en underbar swirl med Tuscan Rose flourishes med en watermarkdyna. Texten är utstansad med Katie till Qk-tången. Stämpeln är från Magnolia, men finns även den i shopen!  
Ha en härlig helg i det varma vädret! 
~: anna :~ 

Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Vilket kanonkort Anna! Jag är grymt imponerad. Ursnyggt.
/Susanne

2008-02-25 @ 07:27:20
URL: http://susannesj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0