Lucka 9

Jag ramlade över en tutorial på hur man enkelt gör ett CD fodral i papper.
Kunde hålla mig i ungefär 30 sekunder innan jag ryckte fram ett dubbelsidigt scrapbookingark.

Det gick förvånansvärt fort att göra fodralet, men jag rekomenderar att sitta vid datorn, då är det enkelt att se filmen etappvis och pausa mellan de olika stegen.
Jag gjorde ett fodral först för att testa, sedan tog jag en cardstock och gjorde alla stegen fram tills jag klippt ut.
Den utklippta men ovikta ska jag använda som mall till alla de jätte många CD-fodral jag säkert kommer att vika i framtiden.

Dessa funkar ju utmärkt som kuvert till annat också, kanske till ett presentkort eller liknande.
Men gissa vad jag ska använda dem till nu närmast?...
självklart som julklappsaskar till skivor fulla med bilder på liten älskling :)

Här är ett par bilder på min testvariant, helt odekorerad och överpimpad i photoshop.






Nu vill jag önska er alla en fortsatt trevlig tisdag, och glöm inte bort att kika in i forumet där det händer grejjer! :)

/ Kattta

Kommentarer
Postat av: Zarah

¤dregel¤ Sååååååå snyggt!!!

2008-12-09 @ 16:34:01
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: Evelina

Fasen vad smutt!

2008-12-09 @ 19:44:26
URL: http://wih.blogg.se/
Postat av: Anna / knin

Helt underbart och det går ju så snabbt! :-D

2008-12-10 @ 09:04:14
URL: http://annaknin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0