Adventskalendern 2:a december....

I dagens blogg-lucka tänkte jag visa lite enklare julkort att göra så här i juletid. Jag kommer även visa en del i icke så JULIGA färger - eftersom att jag är lite Kärringen Motvals liksom :)

När jag säger ”enkla” julkort menar jag sådana kort som man kan göra många av på inte så jättelång tid! Många av oss har högvis med julkort som ska skickas, och då fungerar det inte att göra kort som tar 45 minuter styck!

Mitt ”tips” när jag ska göra många kort är att köpa papper i serier, vilket gör det mycket lättare att sammanfoga och variera och göra större mängder. I år har jag köpt papper från October Afternoons julserie, samt från Making Memories (dessa har dock inte använts än, utan får vänta tills efter mina tentor!!) En annan sak jag tagit fasta på i år är att använda upp en del av alla mina Thickers som jag samlat på mig. Eftersom att ”God Jul” inte har så många bokstäver är det rätt ok att använda thickers att skriva det.

October Afternoons julserie:








Emmla har också gjort lite enklare julkort i sin blogg. Främst för de som scrappar och kanske inte alltid har så himla mycket dekorationer och puttenutt på sina kort.

Trollet har gjort enklare och jättefina julkort hon också

Allas vår underbart talangfulla Zarah har gjort dessa julkort efter Katttas skiss. Dessa kort är också enklare utformning och fungerar alldeles ypperligt att göra många av!



Jag hoppas att ni har fått lite ny inspiration från detta och att ni kommer tillbaka imorgon, för öppning av tredje blogg-luckan!!

Kommentarer
Postat av: Petra Karlstrand

Vad gulligt att ni ville länka till min blogg - TACK!

Kram Petra (Trollet)

2008-12-02 @ 20:35:05
URL: http://trolletspyssel.blogg.se/
Postat av: Evelina

Du är så bäst liksom! tokstirrar på alla snygga julkort

2008-12-02 @ 20:38:13
URL: http://wih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0