Inspiration från Anna

Mera julkort blir det från mig!
Jag trodde att det skulle kännas jobbigt att göra julkort redan i september, men det var inte alls så tungt som jag hade väntat mig. Tvärtemot så var det riktigt inspirerande att slippa sista-minuten-stressen.
Idag är det 2 nya kort till.  

Här kommer det första (som är lite höst/juligt ;-) med varma färger och glitter.)
 
image20

Material:
Papper från Bazzill och SassaFras Lass serie "Indian Summer".  Svart "fotomatta".  Etiketten är "färdig" men jag har gjort den lite mindre och rundat hörnen. Etiketten är chalkad med Burnt Sienna, Chestnut Roan och Charcoal. Etikettsnören är floss i brunt.
Stämpeln är från Magnolias förra julpaket, och om vi har tur kommer den även till Brunkullan. Det är en av mina absoluta favoriter. Hon hänger i en utstansad stjärna fylld med stickles (som de övriga stjärnorna också är). Texten är en stämpel från Stämpelhuset.


Nästa kort är lite "kallare" i färgerna och jag ville få en känsla av glimmande snö under Edwin som har fått tomteluva och röd mössa och vantar. Texten och swirlen är embossade med silverembossningpulver.  

image21

Material:
Röd bazzill och SassaFras Lass-papper "Indian Summer". "Svart hål" utstansat så att man ser den svarta fotomattan. Text och swirl embossad med silverpulver.
Flygande Edwin sitter egentligen på ett löv, men det kan lika gärna vara snö, tycker jag. Edwins kläder är utskurna ur Indian Summer-serien och resten är målat med distresser.

~:anna:~


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka snygga julkort!!!Läckert!

2007-10-01 @ 17:49:43
Postat av: Mahlin

OO.. vilka härliga kort Anna. Jag är helkär i SassaFrass Lass pappret med prick/cirklar.. Underbar julstämning!

2007-10-01 @ 20:37:09
URL: http://mahlin.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Härliga inspirerande kort Anna! Snygga papper. Enkelt och stilrent.

2007-10-02 @ 07:41:01
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Lotta

Underbara julkort tusen tack för inspirationen. Jag gillar också papperna från SassaFrass Lass - ska nog lägga fingrarna på några sådanna :)

2007-10-02 @ 08:39:11
Postat av: ninaerica

Vilka härliga kort m.m! Här kommer jag att titta in ofta!

2007-10-03 @ 19:45:22
Postat av: AnnaM

Superfina kort med så mysiga papper. Man får riktig julstämning!
/Anna

2007-10-05 @ 08:59:22
URL: http://annapannasblog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0