Inspiration från Susanne

Jag fick i uppdrag att skapa ett kort efter den underbara filmen "Min bäste väns bröllop".
Jag är ett stort fan av Julia Roberts, har glömt hur många gånger jag sett Pretty Woman... Jag tror dessutom att denna film ska ändra slut när jag ser den ; D
Min tanke var att det passade bra med mycket rött. Kanske skulle behövt lite svart också för Julias lilla avundsjuka. Mina virade hjärtan står för den ljuvliga kärleken som spirar hela filmen igenom.

sus_nov_kort

Material från Brunkullan:
Mönstrat papper från MME, kollektion Cést la vie: Friends & Cousins. Stämpel från Magnolia som är färglagd med distresser. Blomma från Prima Marketing; Naturally Daisy. Vit tag. Guldband. Creméfärgat organzband. Fluid chalk Chestnut roan.

Övrigt material:
Hjärtan från QK. Pärlband. Halvpärlor som hjärtan. Öljetter.

Jag har även tillverkat en presentpåse. Men det var svårt att fota så det ser ut som en påse. Jag får öva på det till nästa gång. Jag ville ha en enkel påse eftersom det finns dekorationer på kortet. Återigen mina virade hjärtan. Tycker väldigt mycket om att använda denna dekoration, dessutom så står det för stor varm kärlek i mina ögon.

sus_nov_pase

Här har jag använt baksidan av MME:s papper, det har en liten "smutsig" baksida som är jättesnygg. Det röda pappret är embossat med CuttleBugs swirl. Hjärtan är QK. Den söta spetsen är från Brunkullan. Till handtag har jag använt cremefärgat organzaband.
Om du vill göra en sådan presenpåse som jag gjort här så finner du en mall här.

Må gott allihop och ha det så jättebra!
/Susanne

Kommentarer
Postat av: Lotta

Underbar tolkning av utmaningen - kortet är verkligen urtjusigt. Vilken underbar idé med den söta presentpåsen som matchar kortet - ett perfekt "gå-på-bröllop" kit :)
Kram Lotta

2007-11-09 @ 22:42:04
Postat av: jenny

Vilket fint bröllopskort!
Gillar färgerna, stämpeln och de fina hjärtan du har gjort.

2007-11-10 @ 13:45:46
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Therese

Såååå fint!

Postat av: Eva

Wow, verkligen två superfina kort! Det filminspirerade var läckert!

2007-11-13 @ 12:52:57
URL: http://kumlisenskortmakeri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0