Nyårsinspiration från Susanne

Halloj där ute i landet stressande mammor : D
Det är så det känns i dessa tider, kan inte förstå att man inte lär sig.
110 går det i, fast idag är jag nog uppe i 130, ska på julbord om 2 timmar och har en hel del att fixa innan... Förstår inte varför man ska göra saker i sista minuten...
Hur som helst, här kommer lite inspiration från mig till nyårskort.
Detta var mitt tema; (vilket var superkul!)
PÅ BAL I sin vackraste klänning går Susanne på nyårssupé i den tjusigaste festvåning hon känner. Tillsammans med sina nära och kära avnjuter de en fantastisk 7-rätters nyårssupé och dansar sedan fram till 12-slaget - Susanne känner sig precis som Askungen på bal.

nyar_ny_S

Det här kortet hade blivt mer rättvist om det hade varit fotat, scanna ett altarskåp blir inte som man tänkt sig.
Jag tror i alla fall att om man skulle få gå på bal så skulle man känna sig som en vacker tavla, som jag försökt att göra med stämpeln. Stjärnorna och swirlen står för ett sprakande fyrverkeri.

Material från Brunkullan
Cardstock Bling Diamond
Stämpel från Alpha Stamps
Mönstrat papper från My Minds Eye
Cremefärgat band kantat med guld
Blommor från Prima
Guldband
Eyelets
Clearstamps från SassaFrassLass
Övrigt material
Swirl från Revolution
Spets
Stickles Platina
När man stänger kortet ser det ut så här
nyar_3
På kanten är det draget med gulddyna.

Nästa kort blev så här;

nyar_1

I stort sett samma material är använt som på föregående kort.

Skapade sedan ett enkelt kort med en jätteläcker blomma som jag dragit MED stickles på.
Knappen kommer från My Minds Eye No 2 och finns hos Brunkullan.

nyar_4

Cardstocken är Bazill metallic gold.

Ha det så bra allihop och stressa inte för mycket...

(kom ju från rätt person... ; D)
Kram

Kommentarer
Postat av: Annie

Åååå, vilka fina kort! Tack för inspirationen!

Kram
Annie

2007-12-14 @ 13:18:14
URL: http://annie-paperworks.blogspot.com
Postat av: Sara

Vad fint Susanne! Det har du lyckats bra med - jag skulle gärna vara med på den festen!

2007-12-14 @ 20:05:43
URL: http://marashobby.blogg.se
Postat av: Lotta

Så fantastiskt vackert altarkort och likaså kortet i strl 15*15 - blir så imponerad och inspirerad!
Kram Lotta

2007-12-17 @ 01:46:16
URL: http://pyssellotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0