Nyårsinspiration från Anna

Mitt uppdrag den här gången var att skapa ett kort med den här beskrivningen:
Anna med sambo tillsammans med två kompispar är bjudna till Annas kompis brylling som är slottsherre för ett mycket pampigt och gammalt slott i Tyskland. På slottet rustas det för den största festen på 100-år och slottsherren har bjudit in till maskerad. Anna sitter hemma i Västerås och syr och fixar med sin kostym i veckor innan festen och under nyårsaftonen när hon äntligen får använda sin kostym vinner hon pris för bästa utklädnad för kvällen!

Det här var ett riktigt klurigt uppdrag tycker jag, men jag har aldrig backat för en utmaning innan, så varför skulle jag göra det nu? ;-)  Eftersom det var så mörkt hemma var jag tvungen att fota med blixt; det gör inte färgerna rättvisa alls...

image128

Material:
Alpha stamps "Harlequin girl", Bazzill; Steel blue och Windy, Brun filt Fall Brown, Mönstrat papper från Deja views; Blue tiles och brown copper. De underbara "metallknapparna" är brads från BoBunny; Antique copper. Ljus utstansade med qk:n och swirls Sweet Serendipity från Sassa Fras Lass.



Näst kort har jag gjort enkelt och det gick ganska fort. Kan vara bra om man har bråttom iväg till nån och har glömt att köpa med något... "Vile bara säga" och "Hej" kan ju bytas ut mot nästan vad som helst.

image129

Det enda som inte finns med i materiallistan ovan är blomman och öljetterna. Allt material finns såklart i shoppen!!

Ta det lite lugnt nu och NJUT av ledigheten och julen!!
kram Anna

Kommentarer
Postat av: Mara

Vad fint! - alltså, "Harlequin Girl" tyckte jag var häftig på bild men nu när du färglagt den så säger jag bara WAOW!!!Supersnyggt!

2007-12-19 @ 21:43:41
URL: http://marashobby.blogg.se
Postat av: Lotta

Upplägget av kortet är helt suveränt, färgläggningen briljant - detta kort gör mig så inspirerad och pysselsugen!
Kram Lotta

2007-12-19 @ 22:29:12
URL: http://pyssellotta.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Vilka läckra kort, super Anna!
Gillar din färgläggning av stämpeln.

2007-12-20 @ 07:15:58
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Lena Liljestrand/Besina

Jag vill först tacka Er tillsammans med Pastellfisken Linda för den fin julklappen jag fick, rena lyxblandning av blommor odh blad och clearstamps. Den underbart fina LO:n som du gjort och färgläggningen där var inte nåt man gör på en "blink" vilket arbete och även kortet med ville bara säga att, du får sån stil på det hela. Jättefint.

2007-12-26 @ 15:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0