Gäst-DT Ulrika's nyårskarameller

Vi utmanade Ulrika med följande tema:

RING KLOCKA RING
10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 - GOTT NYTT ÅR!!! Nedräkningen mot det nya året - ring klocka ring - skålar in det nya året och känner med tillförsikt inför det nya som skall komma, och avlägger kanske både ett och annat nyårslöfte?!

image108

Och så här skriver Ulrika själv om utmaningen:


Mitt uppdrag som gäst DT i december var att skapa utifrån temat: Ring klocka ring. Med inspiration av nedräkningen mot det nya året kände jag att det var tid att summera hur väl jag lyckats med förra årets nyårslöften.......inte så väl som ses på LOn "Misslyckas".


Nå då är det väl bara att ta nya tag och lova nått nytt inför 2008 och varför inte också testa ett nytt format? "2008 Lovar jag att" är mitt första försök i formatet 12*6".


Jag behövde också göra ett inbjudningskort till nyårsfesten och valde att embossa de fantastiska ornamentsstämplarna för en stilren nyårsinbjudan i klassiskt silver och svart.


Tack för att jag fick vara gäst DT i december - det har varit både utmanande och roligt!

1.
image111

2008 Lovar jag att

- Bazill cardstock

- Mönstrat papper fån My Minds Eye (Countdown och Stocking Stripes)

- Knappar från My Minds Eye

- Felt Fusion Leaf Rust från Queen & CO
- Rubriken är utstansad med QK Metro (går att förbeställa?)


2.
image113

Misslyckas

- Bazill cardstock

- Mönstrat papper fån My Minds Eye (Countdown och Stocking Stripes)

- Brads Antique Copper från Making Memories

- Got Flowers Christmas från Prima

- Felt Fusion Leaf Rust från Queen & CO

- Jumbo Pebble Brad

- Thickers Giggles Pink från American Crafts


3.
image114

Inbjudningskort

- Helt fantastiska ornamentsstämplar från Tuscan Rose

- Embossingpulver Silver

- Silvrigt band

- Silvriga öljetter


Njut av Ulrikas fantasktiska skapelser och hennes kreativitet som inspirerar i massor. Vi hos Brunkullan Scrap & Card vill framföra vårt varmaste tack till Ulrika för att vi fått låna henne som designmedlem och tillönska dig och din familj en riktigt god jul och ett gott nytt år!

Alla vi hos Brunkullan Scrap & Card

Kommentarer
Postat av: Lotta

Gillar tolkningen av uppdraget - "misslyckas" är helt suverän tycker jag! Urtjusigt inbjudningskort!

2007-12-11 @ 23:37:55
URL: http://pyssellotta.blogg.se
Postat av: anna76

Vilka härliga layouter! Klart man får misslyckas om man hittar en sån härlig hobby istället ;-)

2007-12-12 @ 11:48:55
URL: http://annaskort.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Otroligt fina alster. Jättefina alla tre.
Snyggt med svart och silver.

2007-12-12 @ 12:44:53
URL: http://susannesj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0